
Η φράση «μην πιστεύεται ότι διαβάζετε στο ιντερνέτ» για πολλούς είχε μεγαλύτερη βαρύτητα όταν το διαδίκτυο βρισκόταν στις πρώτες του φάσεις, όπου ο κόσμος δεν ήξερε τι ακριβώς είναι, οι λειτουργίες του ήταν περιορισμένες και κάνεις δεν ήταν αρκετά εξοικειωμένος με αυτό. Υπήρχε ένας φόβος για αυτήν την καινούρια άγνωστη τεχνολογία. Τώρα όμως με την ραγδαία εξέλιξη του, αρκετοί το εμπιστεύονται παραπάνω, και ίσως περισσότερο από ότι θα έπρεπε. Αν και υπάρχουν πολλές αξιόπιστες πληροφορίες στο διαδίκτυο, δεν σημαίνει ότι πρέπει να πιστεύουμε ότι διαβάζουμε. Ειδικά αν δεν ξέρουμε την πηγή που προέρχεται.

Όταν θέλουμε να κάνουμε μια αγορά, τις περισσότερες φορές διαβάζουμε σχόλια αγνώστων που έχουν αγοράσει ήδη το προϊόν/υπηρεσία και μοιράζονται την εμπειρία τους. Είναι βασικό μέρος της έρευνάς μας. Αν τα περισσότερα reviews είναι θετικά, αυτόματα, αυξάνονται οι πιθανότητες να αγοράσουμε και εμείς το προϊόν. Εάν όμως δούμε ότι οι πελάτες φαίνεται να μην είναι ευχαριστημένοι, πολύ πιθανό να το απορρίψουμε και εμείς.

Τα reviews επηρεάζουν πολύ την γνώμη των άλλων. Ακόμα και αν είχαμε θετική άποψη για κάτι, αν δούμε ότι οι περισσότεροι έχουν αρνητική, μπορεί να αρχίσουμε και εμείς να το αμφισβητούμε. Αντίθετα, αν είχαμε αρνητική άποψη για κάτι αλλά βλέπαμε ότι η συνολική γνώμη των άλλων είναι θετική, θα αναρωτιόμασταν αν η εμπειρία μας ¨έτυχε¨ να είναι κακή, και στην πραγματικότητα αυτό το προϊόν ή υπηρεσία που επιλέξαμε είναι αξιόπιστη.

Ένα μειονέκτημα του eWOM (electronic word of mouth, δηλαδή η επικοινωνία που γίνεται online αναμεσά σε χρήστες από όλο τον κόσμο στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης) είναι ότι ο καθένας μπορεί να γράψει ότι θέλει. Να επηρεάσει τους άλλους και με την σειρά τους να γράψουν και αυτοί τα ιδιά σχόλια. Επίσης, μπορεί η ιδιά η επιχείρηση να γράψει θετικά reviews ώστε να αυξήσει τις πωλήσεις της κάνοντας τον κόσμο να πιστεύει ότι αυτές οι θετικές κριτικές προήλθαν από αληθινούς πελάτες.

Ωστόσο, γνωρίζοντας -σχεδόν- όλες τις πιθανές απάτες που υπάρχουν στο διαδίκτυο, το eWOM δεν σταματά να επηρεάζει του χρήστες. Τα social media μπορούν να θεωρηθούν ως πηγή ενημέρωσής και πληροφορίας και ο κόσμος περνάει πολύ χρόνο σε αυτά. Τόσο ώστε να μετατρέψουν το κλασσικό WOM σε eWOM και να εμπιστεύονται ως έναν βαθμό τα σχόλια και τις κριτικές αγνώστων στο διαδίκτυο. Έτσι, είναι μια “ευκαιρία” για τις επιχειρήσεις να προωθηθούν ευκολά μέσω των social media.
Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι η προώθηση μέσω των social media έχει επηρεάσει τόσο πολύ την συμπεριφορά των καταναλωτών ώστε μέσα σε ένα τόσο μικρό χρονικό διάστημα έγινε από μόνο του μια ξεχωριστή μορφή μάρκετινγκ!